|
Prof dr John Pezzuto i njegove kolege sa sveučilišta Illinois u Čikagu nisu ni sanjali da će od 1000 istraženih biljnih ekstrakata aktivnu supstancu “resveratrol” upravo naći u plodovima nekih puzavica.
Prema studiji objavljenoj u magazinu Cancer Research, komponenta "resveratrol", koja deluje kao antibiotik u zaštiti grožda protiv gljivica, može isključiti protein koji čuva stanice raka protiv metoda lečenja poput hemoterapije. Istraživanje bi jednog dana moglo i omogućiti korištenje resverartrola u prevenciji raka i njegovom lečenju, kaže Minnie Holmes-McNary, nutritivni biolog na Sveučilištu North Carolina u Chapel Hillu.
Naravno, u crvenom vinu postoji obilje drugih fenolnih supstanci – flavonoida (oko 100 mg/litru) koje zasigurno deluju jako antioksidacijski posebno sprečavajuci oksidaciju LDL holesterolske frakcije. Zaključak iz više studija je da redovno konzumiranje crvenog vina (1-2 čaše dnevno) podiže antioksidacijsku aktivnost krvi i sprečava grudanje (agregaciju) krvnih pločica što je samo po sebi dovoljno da do srčanog udara ne dodje. Pre nekoliko godina, doktori su pronašli kako resveratrol čuva stanice od raka i zaustavlja razvoj malignosti.
Najnovija istraživanja na kulturi tkiva pokazuju da ova supstanca zaista štiti srčani mišić od onog najgoreg, tj. od iznenadnog srčanog udara koji u ukupnom mortalitetu, kada je reč o srčanim bolestima, ima i najveću stavku. Resveratrol se može pronaći u nekolicini prehrambenih namirnica, uključujući kikiriki i razne bobice. Svako vino poseduje odredjene količine resveratrola, ali crvena su vina njegov najbogatiji izvor.
Resveratrol sprečava (ograničava) srčanu fibrozu, kao i sve posledice koje iz toga proizlaze. Ova ključna istraživanja obavljena su na Northeastern Ohio Univesities College of Medicine pod rukovodstvom prof. dr. Gary Meszarosa, a rezultati su objavljeni u stručnom časopisu American Journal of Physiology Heart and Circulatory Physiology.
|